İşin ‘SUV’unu çıkardılar! - Yedinci Gün

Güncel haber sitesi,son dakika haberlerinden haberiniz olsun

Son Dakika Haberleri

20 Mayıs 2018 Pazar

İşin ‘SUV’unu çıkardılar!

Son 4 yıldır tüm dünyada tam anlamıyla bir SUV rüzgârı esiyor. Küresel SUV satışları model sayısının artmasına bağlı olarak 4 yılda yüzde 67.4 büyürken, toplam otomobil satışları içindeki payı yüzde 34’e yükseldi. Türkiye’de de SUV satışları 4 yılda yüzde 77 ile dünya ortalamasının üzerinde büyüyerek, toplamda yüzde 19.5’lik pazar payına ulaştı.


AÇILIMI ‘Sport Utility Vehicle’, Türkçesi ise ‘Spor Amaçlı Taşıt’ anlamına gelen SUV son yılların küresel otomotiv pazarındaki en popüler sınıfı olmuş durumda. Minivan, station wagon gibi bir çok sınıfın özelliklerini içinde barındıran, yüksek yapısı sayesinde ise arazide de kullanılabilen SUV sınıfı araçların hem sayısı hem satışları tüm dünyada hızla artıyor. Küresel otomotiv araştırma şirketi JATO’nun verilerine göre 2014’de tüm dünyada 16.6 milyon adet olan SUV satışları, 2017’de 27.8 milyon adete yükseldi. Pazar payı ise aynı dönemde yüzde 22.4’den yüzde 34.0’a çıktı. Buna göre son 4 yılda tüm dünyada otomobil satışları 74.4 milyon adetten yüzde 10.1 artarak 81.9 milyon adede yükselirken aynı dönemde SUV satışları tam yüzde 67.4 büyüdü.


EN BÜYÜK PAZAR ÇİN


2017’de dünyanın en fazla SUV satılan pazarı Çin oldu. 2017’de Çin’de SUV satışları yüzde 13.2 artarak 10.7 milyon adede çıkarken, Çin’i 8.2 milyon adetle Kuzey Amerika, 5.5 milyon adetle EMEA (Avrupa-Ortadoğu-Afrika) ülkeleri izledi. Kuzey Amerika SUV satışları 2017’de yüzde 6.2 büyürken, EMEA bölgesinde ise yüzde 19.2 arttı. Bu 3 bölgeyi yüzde 14 büyüyerek 1.7 milyon SUV satışına ulaşan Asya-Pasifik bölgesi izliyor. Güney Amerika ise SUV satışlarında en fazla büyüyen bölge oldu. 2017’de bu bölgede SUV satışları yüzde 39 artarak 629 bin adede yükseldi. Güney Amerika’yı 520 bin adetle Japonya ve 500 bin adetle Güney Kore izliyor.


TÜRKİYE’DE DE BÜYÜYOR



VOLKSWAGEN, Touareg ile SUV segmentine giren ilk markalardan biri olmasına rağmen, küresel pazarda SUV rekabetinde rakiplerinin gerisinde kaldı. Bugün markanın toplam satışlarının sadece yüzde 14’ü SUV modellerden oluşuyor. VW, 20 otomobil üreticisi arasında Suzuki’den (yüzde 16) sonra en küçük SUV payına sahip marka konumunda bulunuyor. Ancak buna rağmen 868 bin adetle dünyada en çok SUV satan sekizinci marka. Dünyada en çok satan modeller arasında ise Volkswagen, Tiguan ile dördüncü sırada yer alıyor. Tiguan, 2017’de toplam 695 bin adet satıldı. JATO verilerine göre toplam satışları içinde SUV’ların payının en yüksek olduğu marka yüzde 90 ile Çinli Great Wall. Hintli Tata yüzde 69 ile ikinci, Çinli Dongfeng yüzde 56 ile üçüncü sırada bulunuyor. Bu oran Mazda’da yüzde 45, Fiat Chrysler’de (FCA) yüzde 40, Renault-Nissan’da yüzde 38, Hyundai-Kia’da yüzde 30, BMW ve Daimler’de yüzde 31, Ford ve GM’de yüzde 29, PSA ve Toyota’da ise yüzde 26 civarında. 2020 itibariyle Volkswagen, toplam 19 adet SUV modeli satışa sunacak. Ürün gamının tamamlanmasıyla satışların yüzde 40’ı SUV modellerden oluşacak. Böylece, SUV rekabetinde birçok rakibini sollayacak.
Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, “Volkswagen Grubu dünyada diğer markalar ile karşılaştırıldığında SUV satışlarını en yüksek arttırma potansiyeline sahip marka olarak göze çarpıyor. Geçen yıl satışına başladıkları Tiguan Allspace’den sonra yeni Touareg, ardından da kasım ayında T-ROC’un satışa sunulacağını belirten Bottaro, “T-Cross ise 2019 yılı içerisinde ülkemizde satışa sunulacak. 2020 yılı itibarıyla VW toplam 19 adet SUV modeli sunacak ve ürün gamının tamamlanması sonrası toplam satışlarının yüzde 40’ını SUV modeller oluşturacak” dedi.


 


157 BİN EURO’YA YENİ ŞÖVALYE


VOLKSWAGEN’in haziran ayında 157 bin Euro’dan Türkiye’de satışa sunacağı 3’üncü nesil yeni Touareg modelini Avusturya’da test ettik. Adını Afrika’da çöl şövalyelerinden alan yeni Touareg, Volkswagen tarihindeki ürün ve teknoloji hamlesinde önemli bir kilometre taşı olmanın ötesinde markanın da premium iddiasını gözler önüne seriyor. Bugüne kadar yaklaşık 1 milyon adet üretilen Touareg’in, en kapsamlı sürüş destek sistemleriyle, Volkswagen mühendisliğinin geldiği son noktayı da gösterdiğini işaret eden Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Giovanni Gino Bottaro, yıl sonuna kadar 100 adet, toplam yılda ise 200 adetlik Touareg satışı hedeflediklerini belirtti. Bottaro, “Touareg’in bulunduğu segmentin toplam pazar içindeki payı yüzde 0.49. 2017’de toplam 3 bin 534 araç satıldı. 2018’in ilk üç ayında ise 658 adet satış gerçekleşti. Pazar payı yüzde 0.54 oldu” dedi. Bu segmentin yüzde 80’inin 2.0 litre ve altı modellerden oluştuğunu ifade eden Bottaro, yüzde 20’sinin ise yüzde 2.0 litre üstü olduğunu hatırlattı.


 


DİJİTAL KOKPİT


Volkswagen, Yeni Touareg ile birlikte ilk kez tamamen Dijital Kokpiti “Innovision Cockpit” kullanıma sundu. 12.3 inç büyüklüğünde Dijital Gösterge Paneli “Active Info Display” ve sürücüye doğru eğimli 15 inç büyüklüğünde ekrana sahip “Discover Premium” radyo-navigasyon bilgi ve eğlence sisteminin bir araya gelmesinden oluşan sistem, dijital kumanda, bilgi, iletişim ve eğlence olmak üzere araca ait tüm fonksiyonları bir araya topluyor. Yeni Touareg’in 3.0 litrelik 6 silindirli V6 TDI dizel motoru, bir önceki nesle göre, 24 beygir daha fazla güç üretiyor. 286 beygir gücündeki otomobilin maksimum torku ise 20 Nm artışla 600 Nm’e ulaşıyor. 8 ileri tiptronik şanzıman ile sunulan Yeni Touareg’e “4MOTION” dört tekerlekten çekiş sistemi eşlik ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Pages