YUNUS EMRE - Yedinci Gün

Güncel haber sitesi,son dakika haberlerinden haberiniz olsun

Son Dakika Haberleri

2 Ekim 2014 Perşembe

YUNUS EMRE

İlim ilim bilmektir İlim kendin bilmektir Sen kendini bilmezsen Ya nice okumaktır Gönüllerde taht kurmuş ve Türk kültür ve medeniyetinin oluşumuna büyük katkılar sağlamış olan gönül dostu Yunus Emre'nin nerede doğduğu ve hayatı , nerede öldüğü konusunda birçok iddada bulunulmuştur. Yunus Emre'nin makamı Kırşehir ili ,Ulupınar kasabasında, 1267 m yüksekliğindeki Ziyarettepe Mevkiinde yer almakta olup burada her yıl Eylül ayının 2. haftası Kırşehir ve Aksaray Valiliklerince Yunus Emre'yi anma günü etkinlikleri yapılmaktadır. ÇİLEHANE Ziyarettepe Mevki'nin yaklaşık 250m güneyinde bulunan Yunus Emre'nin dünya işlerinden uzaklaşıp ibadet etmek için kapandığı Çilehane'de sonraları dervişlerin de zikir yapmak için toplandığı tahmin edilmektedir. Yunus Emre'ye Atfedilen Mezarlar 1971 yılında UNESCO tarafından da anılan , tanıtılan ve şiirleri birçok dile çevrilen mısraları bütün dünyayı dolaşan Yunus Emre'ye atfedilen mezar sayısı ülke sınırları içinde 13( Kırşehir, Manisa, Karaman ,Eskişehir, Isparta, Bursa, Afyon ,Ordu ,Balıkesir, Bolu, Erzurum, Konya, Aksaray,)Azerbaycan'da 3 olmak üzere toplam 16, dır. Bu da Yunus Emre 'nin halk tarafından ne kadar çok sevildiğinin benimsendiğinin ve paylaşılamadığının adeta bir kanıtıdır. Aşkın aldı benden beni Bana seni gerek seni Ben yanarım dün ü günü Bana seni gerek seni Ne varlığa sevinirim Ne yokluğa yerinirim Aşkın ile avunurum Bana seni gerek seni Aşkın aşıklar oldurur Aşk denizine daldırır Tecelli ile doldurur Bana seni gerek seni YAZAR : SEYHAN GÜLER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Pages